Podsumowanie roku 2017 w Leanpassion – budujemy platformę wzrostu

05-01-2018

« wróć
Podsumowanie roku 2017 w Leanpassion – budujemy platformę wzrostu

Rok 2017 był dla Leanpassion rokiem zmiany, przełomu i budowy platformy przyszłego wzrostu – myślenia nie tylko „tu i teraz”, ale przede wszystkim o przyszłości. Chcemy prawdziwie realizować naszą misję, którą są „świetne firmy, szczęśliwi ludzie” – nie tylko na zewnątrz, ale także wewnątrz organizacji. Chcąc zmieniać świat na taki, w którym ludzie kładąc się spać, nie mogą doczekać się kolejnego dnia, zaczynamy zmiany od siebie.

 

Podjęliśmy kilka odważnych decyzji dotyczących zmiany ról w organizacji, pozyskaliśmy nowego współwłaściciela i CEO z bogatym doświadczeniem doradczym i zarządczym na rynku polskim i rynkach międzynarodowych, zatrudniliśmy wielu świetnych specjalistów i konsultantów w obszarze transformacji strategicznych, zainwestowaliśmy w rozwój technologii wspierających zmianę kultury organizacyjnej, budowanie zaangażowania pracowników oraz ciągłe doskonalenie organizacji. Dbamy o rozwój naszej organizacji w przyszłości, a już dziś możemy pochwalić się znacznymi sukcesami.

 

Nasza działalność doradcza zatacza coraz szersze kręgi. Przekroczyliśmy liczbę 300 klientów, z czego z 30 rozpoczęliśmy współpracę w 2017 roku. Wystartowaliśmy z wieloma długofalowymi transformacjami – nasza współpraca z klientami trwa zwykle kilkanaście miesięcy lub… zostajemy na dłużej 🙂 Z niektórymi klientami pracujemy już od wielu lat i ciągle mamy co doskonalić – prawdziwy proces transformacji nigdy nie ma końca. Towarzyszmy wielu klientom w ich drodze do umacniania pozycji liderów zarówno od strony efektywności organizacyjnej, jak i atrakcyjnego pracodawcy. W ten sposób pomagamy firmom budować lub wzmacniać ich przewagę konkurencyjną.

 

Wyszliśmy znacznie poza nasz rynek geograficzny i naszą kulturę – pracowaliśmy w takich krajach jak Filipiny, Indie, Chiny, Rumunia, Dania, Szwecja, Francja, Włochy, Czechy i Słowacja.

 

Rozpoczęliśmy lub wzmocniliśmy współpracę dla naszych klientów: Apsys, Amway, Bank Credit Agricole, Grupa EFL, Fresh Logistics, Iglotex, Indykpol, Infosys, mLeasing, Solaris, York.

 

Zaczęliśmy mocniej działać w obszarze healthcare, nawiązując współpracę z Medicover oraz Szpitalami EMC. Dzięki naszej współpracy Szpital Regionalne Centrum Zdrowia w Lubinie zwyciężył w konkursie Lider Roku 2017 w Ochronie Zdrowia w kategorii Innowacyjny Szpital.

 

Rozpoczęliśmy także prace dla Agencji Rozwoju Przemysłu i firm z grupy KGHM.

 

W samym 2017 objęliśmy transformacją 10 000 osób, przyczyniając się do ponad 25 mln Euro oszczędności dla naszych klientów, a także istotnie poprawić produktywność w przedziale 12-47%.

 

Zyski zainwestowaliśmy w rozwój technologii i naszą platformę technologiczną Leanovatika.

Także na polu technologii odnieśliśmy kilka sukcesów:

  • bardzo pozytywne przyjęcie przez rynek aplikacji Sherlock Waste, która angażuje wszystkich pracowników w proces ciągłego doskonalenia – aplikację używało już 1500 osób z kilkunastu firm, a kolejne wdrożenia są w toku,
  • przygotowaliśmy zgłoszenia patentowe opaski Keepylife SmartBand, która będzie współpracować z naszymi aplikacjami dedykowanymi zarówno segmentom B2B, jak i B2C,
  • rozpoczęliśmy prace nad nowym produktem Keepylife at work – aplikacji pozwalającej mierzyć poziom satysfakcji i nastawienia pracowników w czasie rzeczywistym.

a
Trzeba jednak przyznać, że nie wszystko wychodziło nam idealnie. Jakie lekcje wynieśliśmy z 2017 roku?

  • Próbowaliśmy zrobić zbyt dużo rzeczy naraz. Wiemy teraz, że lepszym podejściem jest koncentracja i skupienie na najważniejszych rzeczach.
  • Przeprowadziliśmy badanie satysfakcji w naszej firmie i wyciągnęliśmy z niego sporo wniosków – przede wszystkim musimy poprawić procesy i ustalić standardy w pracy. Tak, nawet my mamy z tym problem.
  • Przekonaliśmy się, że za każdym razem, gdy robimy projekt, a nie transformację, zmiana nie jest trwała. Przy odpowiednim podejściu, czyli transformacji strategicznej, w której spełniamy 5 warunków docelowych transformacji, osiągamy trwałe wyniki.

 

Pracujemy nad strategią Leanpassion 2020. Mamy determinację do wygrywania i chcemy zmieniać świat. „Great companies, Happy people” – to nasza mantra, którą nie tylko nieustannie powtarzamy, ale także kierujemy się nią każdego dnia. Do zobaczenia!

 

Pozostałe newsy

Zamknij